Followers

Thursday, September 26, 2019

BBM3410Satu2019: Masih Di Sini

"Cerita yang tak dapat dilupakan"

Assalaikumlaikum semua. Pembaca yang comel dan kacak sihat tak. Alhamdulillah, jebebu dah semakin beredar dari bumi kita. Semoga batuk dan selesema jiran tetangga kita pun hilang juga. Hari ini saya nak berkongsi cerita yang tak dapat saya lupakan. Saya pasti kalian pun ada cerita yang tak dapat dilupakan sepanjang hidup ini. Kalau tak banyak pun, mesti ada juga tersangkut satu cerita kan? Macam tu juga dengan saya.

Saya masih tak dapat melupakan pengalaman saya semasa berada di Sabah. Sabah ni, kalau kalian nak tahu memang kaya dengan kehijauan alam semula jadi. Gunung Kinabalu menjadi salah satu buktinya. Tak cukup dengan gunung saja, orang utan pun ada. Pengalaman kali pertama saya melawat orang utan di Sepilok sangat mengujakan. Saya sendiri terkejut melihat orang utan makan durian. Ingatkan manusia je yang pandai makan durian. Rupa-rupanya, orang utan pun boleh makan durian juga. Orang utan pandai buka durian sendiri pulak tu. Itulah cerita yang tak dapat saya lupakan sampai sekarang.

No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019 - KETIKA DAN KALIMAT

D'Rose Production. Semua perempuan. Sepanjang satu semester bekerjasama. Alhamdulillah, akhirnya selesai dengan jayanya. Tahniah! Aliy...